החשיבות של SEM
היבט חשוב של קידום אתרים הוא לבנות את האתר שלך כך שהוא יהיה קל להבנה עבור שני המשתמשים שלו, הרובוטים קרי, מנועי החיפוש, למרות שמנועי החיפוש הפכו מתוחכמים יותר, הם עדיין לא יכולים לראות ולהבין דף אינטרנט באותו אופן שבו אדם יכול. קידום אתרים מסייע למנועי החיפוש, "להבין" את הדף, וכיצד הוא עשוי להיות שימושי עבור הגולשים.
טיעון נפוץ נגד SEO
לעתים קרובות אנו שומעים אמירות כגון, אף מהנדס תוכנה חכם ככל שיהיה לא יבנה אי פעם מנוע חיפוש שבוחן אתרי אינטרנט ועוקב אחר כללים או עקרונות כדי שיהיו מדורגים. תאר לעצמך שפרסמת באינטרנט תמונה של הכלב שלך. אדם יכול לתאר אותו כך, כלב שחור, בינוני, נראה כמו לברדור, משחק בפארק. מצד שני, מנוע החיפוש הטוב ביותר בעולם היה נאבק להבין את התמונה ולא היה מצליח אפילו להתקרב למקור. איך אתה גורם למנוע חיפוש להבין תמונה? למרבה המזל, SEO מאפשר למנהלי אתרים לספק נתונים כדי שהמנועים יכלו להשתמש בהם על מנת להבין את התוכן. למעשה, כתיבת התוכן במבנה תקין הוא חיוני לטובת ה – SEO. הבנת היכולות והמגבלות של מנועי החיפוש מאפשרת לך לבנות כראוי ולעצב את תוכן האינטרנט שלך בצורה כזו שמנועי החיפוש יכולים להבין. ללא SEO, אתר אינטרנט יכול להיות בלתי נראה מבחינת מנועי החיפוש.
מגבלות הטכנולוגיה של מנועי החיפוש
מנועי החיפוש העיקריים פועלים על אותן עקרונות. חיפוש אוטומטי וסריקה של האינטרנט, מעקב אחר קישורים, תוכן אינדקס במאגרי נתונים מסיביים. הם משיגים את זה באמצעות בינה מלאכותית מדהימה, אבל טכנולוגיית החיפוש המודרנית איננה כול יכול. קיימות מגבלות טכניות רבות הגורמות לבעיות משמעותיות הן בהכללה והן בדירוג. הנה השכיחות ביותר.
בעיות בסריקה ובהוספה לאינדקס
טפסים מקוונים, מנועי חיפוש אינם טובים בהשלמת טפסים מקוונים כגון רישום, ולכן כל תוכן הכלול מאחוריהם עשוי להישאר מוסתר.
דפים כפולים, אתרים המשתמשים במערכת ניהול תוכן CMS, יוצרים לעתים קרובות גרסאות כפולות של אותו דף, זוהי בעיה גדולה עבור מנועי החיפוש המחפשים תוכן מקורי לחלוטין.
קוד חסימה, שגיאות בהוראות הסריקה של אתר robots.txt, עשויות להוביל לחסימת מנועי החיפוש לחלוטין.
מבנה קישורים גרוע, אם מבנה הקישור של האתר אינו מובן למנועי החיפוש, ייתכן שהם לא יגיעו לכל תוכן האתר, או אם הוא נסרק, התוכן שנחשף מינימאלית עשוי להיחשב כזניח על ידי המדד של המנוע.
תוכן שאינו טקסט, למרות שהמונעים משתפרים בקריאת טקסט שאינו HTML, קריאת וניצוח תוכן בתבנית מדיה עשירה עדיין קשה עבור מנועי החיפוש. זה כולל טקסט בקבצי Flash, תמונות, וידאו, אודיו וPlug-in.
בעיות התאמת שאילתות לתוכן
מונחים נדירים, טקסט שאינו כתוב במונחים הנפוצים שבהם אנשים משתמשים לחיפוש. לדוגמה, מתקן לניקיון בגדים כאשר אנשים למעשה מחפשים מכונת כביסה.
מיקוד לפי מיקום לא מדויק, מיקוד לתוכן בשפה צרפתית כאשר רוב האנשים שביקרו באתר שלך הם מיפן.
אותות הקשר מעורבים, לדוגמה, כותרת הפוסט בבלוג שלך היא השווארמה הכי טעימה בעיר, אבל המאמר נסב בענייני נופש בחיפה. מסרים מעורבים אלה שולחים אותות מבלבלים למנועי חיפוש.
ודא שהתוכן שלך נראה
קבלת הפרטים הטכניים של מנוע חיפוש ידידותי לפיתוח אינטרנט נכונה היא חשובה, אבל ברגע שהדברים הבסיסיים נעשו, עליך גם לשווק את התוכן שלך. למנועים לבד אין נוסחאות כדי לאמוד את איכות התוכן באינטרנט. במקום זאת, טכנולוגיית החיפוש מסתמכת על הערכים הרלוונטיים והחשובים, והם מודדים ערכים אלה על ידי מעקב אחר מה שאנשים עושים. מה הגולשים מגלים, כיצד הם מגיבים, מה הם מעירים ומה הם מקשרים. אז, אתה לא יכול פשוט לבנות אתר מושלם ולכתוב תוכן מעניין אתה גם צריך לדאוג שהתוכן ישותף וידובר עליו.
SEO כל הזמן משתנה
כאשר השיווק במנועי החיפוש החל באמצע שנות ה -90, מילות מפתח היו חלק רגיל מהטקטיקות הדרושות כדי לדרג היטב. בשנת 2004, הפצצה בקישורים עם טקסט עוגן, קנייה המונית של קישורים מהבלוג תגובות ספאם, והקמת קישורים בין אתרי אינטרנט יכול להיות כלי מינוף עבור תנועה גולשים. בשנת 2011, שיווק מדיה חברתית והכללת החיפוש האנכי הן השיטות המרכזיות בהן מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש. למנועי החיפוש יש טעם מעודן האלגוריתמים התפתח, והרבה טקטיקות שעבדו בשנת 2004 יכולות לפגוע ב – SEO שלך היום.
העתיד אינו ברור, אבל בעולם החיפוש, השינוי הוא הקבוע. מסיבה זו, שיווק החיפוש ימשיך להיות בעדיפות עבור אלה שרוצים להישאר תחרותיים באינטרנט. יש אשר טענו כי קידום אתרים הוא כבר OUT, או כי SEO מסתמך על דואר זבל. אך כפי שאנו רואים את זה, אין צורך במילים מיותרות, מאשר היגיון פשוט אתרי אינטרנט מתחרים על תשומת הלב ועל המיקום שלהם במנועי החיפוש, ואלה עם הידע והניסיון לשפר את הדירוג של האתר שלהם יקבלו את היתרונות של תנועה מוגברת ואת הנראות.