צור קשר

צור קשר

כיצד מתפקדים מנועי חיפוש ?

מנועי החיפוש ותפקודם ברשת האינטרנט

למנועי החיפוש יש שתי פונקציות עיקריות: סריקה ובניית אינדקס, הם מספקים למשתמשים רשימה מדורגת של האתרים שהם קובעים הם את הרלוונטיות שלהם. וכך גם אנו מתייחסים לקידום אתרים.

 

עשרה שיטות להגדים את אחוז הכניסות לאתר שלך בחינם

סריקה ואינדקס

תארו לעצמכם את World Wide Web כמו מערכת תחנות ברכבת התחתית בעיר גדולה. כל עצירה היא מעין מסמך ייחודי, בדרך כלל דף אינטרנט, אך לעיתים זה יכול להיות קובץ PDF, JPG או כל קובץ אחר. מנועי החיפוש צריכים דרך, שיטה לסרוק את כל העיר ולמצוא כל תחנה לאורך הדרך, ולכן הם משתמשים בתבנית הטובה ביותר הזמינה לצורך כך, קישורים. מבנה הקישור של האינטרנט משמש לקשור את כל הדפים יחד. הקישורים מאפשרים לרובוטים האוטומטיים של מנועי החיפוש, הנקראים "סורקים" או "עכבישים", להגיע למיליארדים רבים של מסמכים המפורסמים באינטרנט. לאחר שהמנוע מוצא את הדפים האלה, עליו לפענח את הקוד ולאחסן נתונים נבחרים במסדי נתונים מסיביים, על מנת לשלוף מאוחר יותר את הנתונים בעת הצורך עבור שאילתת חיפוש של גולשים. כדי לבצע את המשימה המונומנטאלית של החזקת מיליארדי דפים שניתן לגשת אליהם בשבריר שנייה, חברות מנועי החיפוש הקימו חוות שרתים המשמשת כמרכזי נתונים בכל רחבי העולם. אלה הם מתקני אחסון מפלצתיים כדי להחזיק אלפי מחשבי על, לעיבוד כמויות גדולות של מידע ובמהירות גדולה מאוד. כאשר אדם מבצע חיפוש בכל אחד מהמנועים העיקריים, הוא דורש תוצאות באופן מיידי, אפילו עיכוב של מספר שניות עלול לגרום לאי שביעות רצון, כך שהמנועים יעבדו קשה כדי לספק תשובות מהר ככל האפשר.

מתן תשובה

מנועי החיפוש הם מכונות התשובה. כאשר אדם מבצע חיפוש מקוון, מנוע החיפוש סורק את המאגר של מיליארדי המסמכים ועושה שני דברים, ראשית, הוא מציג רק את התוצאות הרלוונטיות או המתאימות לשאילתת החיפוש. שנית, הוא מדרג תוצאות אלה על פי הפופולאריות של אתרי האינטרנט המשרתים את המידע. אם כך תהליך קידום אתרים צריך להשפיע גם על הרלוונטיות וגם על הפופולאריות של האתר.

כיצד קובעים מנועי החיפוש רלוונטיות ופופולאריות?

עבור מנוע החיפוש, רלוונטיות פירושה יותר מאשר מציאת דף אינטרנט עם המילים הנכונות. כאשר האינטרנט היה בחיתוליו, מנועי החיפוש לא העמיק כל כך לחפש, ותוצאות החיפוש היו בעלי ערך מוגבל. במהלך השנים, מהנדסים חכמים פיתחו דרכים טובות יותר להתאים תוצאות לשאילתות של משתמשים. כיום, מאות גורמים משפיעים על הרלוונטיות. מנועי חיפוש בדרך כלל מניחים כי ככל שהאתר, הדף או המסמך פופולארי יותר, כך ערכו רב יותר וסביר להניח כי המידע שהוא מכיל חייב להיות מעניין. הנחה זו הוכיחה הצלחה במונחים של שביעות רצון המשתמשים מתוצאות החיפוש.

פופולאריות ורלוונטיות אינם נקבעים באופן פשטני. במקום זאת, המנועים משתמשים במשוואות מתמטיות אלגוריתמים בכדי למיין את המעניין והענייני מתוך הכלל, ולאחר מכן לדרג את הפופולאריות. אלגוריתמים אלה כוללים לעתים מאות משתנים. בתחום שיווק החיפוש, אנו מתייחסים אליהם כאל גורמי דירוג.

חיוג מהיר
דילוג לתוכן