תחום קידום האתרים למנועי חיפוש התפתח במהירות הבזק. היו התפתחויות רבות בתחום במשך 10 החודשים האחרונים. הרבה מגמות בולטות של 2017 ימשיך בשנת 2018. כפי שהאלגוריתם של גוגל מתעדכן כל הזמן ושומר על בעלי עסקים דרוכים, כך גם המגמות האחרות הצפויות להתרחש בשנת 2018.
אופטימיזציה עבור כוונת המשתמש
למרות שמילות המפתח חשובות, הקלדת מילים פשוטות מניבה תוצאות פשוטות. הגולשים כיום יודעים בדיוק מה הם מחפשים, ומנועי החיפוש מזהים הרבה יותר טוב את כוונת הגולשים. לכן, מי שנכנס כעת לשאילתות או ביטויים מלאים במנועי החיפוש, אשר אוספים נתונים על מנת לספק תוצאות בצורה יעילה יותר. בשנת 2018, המותגים יצטרכו להציב ערך על אופטימיזציה של התוכן הדיגיטלי שלהם על בסיס הכוונה ולא על בסיס מילות מפתח ספציפיות. עבור אסטרטגיית קידום אתרים, זה יהיה קריטי מאחר והאלגוריתם עבר שינוי מהותי והשתפר.
מה מחפשים משתמשים שמחזיר אותם לדף שלך? אילו שאלות הם רוצים שהתוכן שלך יענה?
בצע מיטוב. לאחר שאספת את נתוני הבדיקה שלך ומצאת תחומים שזקוקים לשיפור, בצע את השינויים הדרושים כדי לשפר את הדירוגים. בהתבסס על הבדיקה שלך, העבר את המידע לצרכן על שינוי התוכן כדי לשקף את החוויה של הקורא. התעדכן בניתוח כדי לראות מה עובד ומה לא ניתן לעדכן בהתאם.
תשובות וקטעים עשירים יותר
כולנו פונים אל Google לקבלת תשובות. בתגובה לשאילתות שלנו, Google תציג את המידע הנדרש ישירות בתוצאות החיפוש, יחד עם אתרים מועילים, סרטונים, מידע על סרט או אירוע, סקירות או תאריכים ייעודיים. סימון נתונים מובנה יכול לסייע לבעלי אתרים להשיג את הרישומים המשופרים האלה בדפי תוצאות מנוע החיפוש. סימון זה פועל כדי לסייע למנועי חיפוש בהבנת תוכן האתר, ומאפשר להם להציג מידע זה באופן שיסייע למשתמשים. לדוגמה, אתה מבקש מ- Google מתכון לעוגת גבינה. ה- SERP כולל תשובה עשירה הנקראת גם תשובה ישירה או קטע טקסט מוצג, ולאחר מכן רשימות חיפוש המכילות קטעים רלוונטיים למתכונים, כגון ביקורות, דירוגים, זמן בישול ומידע על קלוריות.
בישול קציץ
מחקרים מראים, כי היקף התשובות העשירות המופיעות בתוצאות החיפוש כמעט שולש משנת 2014 עד 2017. במידה והמגמה הזו תימשך, אנו צפויים לראות מספר גדול עוד יותר בשנים הקרובות. הוספת סימון נתונים מובנה לאתר האינטרנט שלך יכול להגדיל את הסיכויים שלך להיכנס לרשימת SERP משופרת, להתבלט בתשובה עשירה, או במקרה של חיפושים ממותגים להופיע בלוחות המידע. משתמשים אוהבים גישה מהירה למידע שימושי כמו זה, אז עשה לעצמך טובה וסמן סכימה עבור אתר האינטרנט שלך בשנת 2018, אם עדיין לא עשית זאת.
שיווק בערוצים נוספים
יצירת נוכחות ביותר מפלטפורמה אחת. שילוב ערוצים פירושו שאתה משתמש במספר ערוצים כדי לשווק את המותג שלך בצורה משולבת. לדוגמה, אם גולשים מחפשים מוצרים באפליקציה באמצעות הנייד אך מחליטים שלא לקנות, תוכל לשלוח להם הודעה ממוקדת על סמך החיפושים שלהם באמצעות דוא"ל או המדיה החברתית. שיווק רב ערוצי הוא בהחלט לא תופעה חדשה. שיווק בין ערוצי, לעומת זאת, הוא הרחבה של הרעיון. המטרה העיקרית של שיווק בין ערוצי היא ליצור נוכחות ממותגת עקבית במספר ערוצים, כך שמשתמשים יוכלו לנוע בצורה חלקה בין התקנים ופלטפורמות כדי לבצע רכישה. האתגרים הגדולים שעומדים בפני עסקים בתהליך זה כוללים: לדעת מה המסר הנכון, למצוא את הזמן הנכון לשחרר אותו באמצעות הערוץ הנכון. אמנם יש כמה כלים לעזור לך, אך שיווק בין ערוצי הוא עדיין בשלבים הראשוניים. הגולשים כיום מחוברים יותר מתמיד, והצורך קידום אתרים ובשיווק איכותי בין ערוצים ימשיך להיות מבוקש במהלך 2018.