שיווק באמצעות מנועי חיפוש SEM
שיווק באמצעות מנועי חיפוש או בקיצור SEM הינו מושג רחב היקף. כל מה שניתן לעשות על מנת ליעל את הטכנולוגיה של מנועי החיפוש כאשר המטרה קידום אתרים אורגני לצד הגדלת התנועה באתר, ובמקרה של אתרים המקדמים עסק, הגדלת רווחים. קידום אתרים אורגני, SEO, למעשה, יהיה משני ל – SEM. ישנם מספר פעולות שאינן קשורות לייעול האתר, לדוגמא, הפעולות הבאות:
הוספה בתשלום
לשלם למנוע חיפוש בכדי להוסיף אתר למסד הנתונים שלה אופן מידי, ולא ייעול הגדרות האתר כך שהוא יימצא על ידי האלגוריתם של מנוע החיפוש ויתקדם בדירוג בזכות תוכן ועניין. אמנם יש כמה מנועי חיפוש, שתשלום היא הדרך היחידה להיכנס לרשימה. במקרים אחרים, זו אפשרות. אם אתה מוכן לשלם, האתר שלך יופיע מוקדם יותר. זה גם שימושי אם אתה רוצה לעשות שינויים תכופים לתוכן שלך, כי האתר שלך ייבדק לעיתים קרובות על ידי האלגוריתם ואתה תוכל לבחון כיצד שינויים משפיעים על הדירוג שלך.
מודעות רגילה
כרוך בהצבת מודעה בתשלום של מנוע החיפוש. בדרך כלל, מודעות אלה מוצגות על סמך מילות המפתח שהוזנו במנועי החיפוש, ואחת מחויבת בהתאם למספר ההופעות, כלומר הופעות של המודעה. במילים אחרות, אתה משלם אם המודעה שולחת מישהו לאתר שלך או לא.
תשלום לפי קליק (PPC)
מודעות PPC הן פשוטות די במבט קצר להבינן, מדובר בטקסט בלבד. מודעות PPC נשלטות באופן מלא על ידי המפרסם. אשר מחליט אילו מילות מפתח מקושרות למודעות וגם מחליט כמה לשלם. אתה משלם רק עבור מודעה כאשר מישהו לוחץ עליה ומועבר לאתר שלך. ישנן שתי רשתות עיקריות של מודעות PPC, המנוהלות על ידי Google ו- Overture, ולכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות משלה, אך בשני המקרים יש להתכונן לבזבז זמן וכסף על ניטור והתאמה של מסע פרסום כזה .
היתרונות
בניגוד ל – SEO, שיטת SEM מציעה את היתרון של המיידיות. אם אתה צריך להגדיל את התנועה שלך ואת הנראות שלך מיד, ואין לך בעיה עם ההוצאות כסף בתמורה, זה עשוי להיות הדרך בה תבחר.
החסרונות
אתה תשקיע זמן וכסף כדי להביא אנשים לאתר האינטרנט שלך. ומה הם יראו כשהם יגיעו לשם? נניח והצלחתם לשכנע אותם, לפחות לרגע, שהאתר שלכם שווה ביקור, ולכן הם גם מצפים למצוא בדיוק את המידע שהם מחפשים. האם קל למצוא? האם הוא קיים שם בכלל? יש לך מספר שניות בלבד על מנת לשכנע אותם כי האתר שלך יכול לספק את מבוקשם. האתר שלך צריך להיות מוכן לגולשים, זה צריך להיות כתוב, מובנה, מקודדים בצורה כזו כי המידע, זמין וברור וקל למצוא אותו. אם זה לא זה, האתר שלך ישכח מיד על ידי המבקרים, או גרוע מכך, הוא ייזכר ככישלון לכן הפתרון המשולב של קידום אתרים אורגני עם שיווק במנועי חיפוש נכון כל כך.