אם התחלת לאחרונה תהליך קידום אתרים ואתה רוצה לראות עד כמה הוא יעיל, עלייך לבדוק את יעילות מילות המפתח הבודדות שבחרת, וזאת באמצעות Google webmaster tools query, כדי להבין את הביצועים של מילת מפתח מסוימת, לחץ על מונח זה כאשר אתה נמצא בקטע שאילתת החיפוש. כניסה לתוך הנתונים עבור מילות מפתח בודדות נותנת לך תובנות לגבי הדפים שבהם הדירוג עבור אותן מילים. לא רק זה יעזור לך להבין טוב יותר את ההצלחה הכוללת של תהליך SEO שלך, זה מבחן במיוחד אלמנטים שונים של אסטרטגיית התוכן שלך. הוא מאפשר לך לדעת אם תוכן שאתה מפתח ממקד ביעילות את המונחים שבחרת. הוא גם מסייע לך לזהות קשרים שאולי לא ראית קודם לכן בין שאילתות תוכן ושאילתות קיימות. מילות מפתח בודדות עם פוטנציאל יכולות גם להיות ממוקדות יותר כאשר אתה מפתח תוכן חדש, כגון פוסטים בבלוגים, סרטונים ועוד.
מציאת הזדמנויות לאופטימיזציה עם דפים מובילים
באמצעות Google webmaster tools top pages בטאב שאילתות חיפוש, תהיה לך הזדמנות לראות את הדפים המובילים. מדד זה מציין לך איזה תוכן באתר שלך מקבל את מספר ההופעות והקליקים הגבוה ביותר. לדוגמה, אם יש לך תוכן שמקבל שיעור קליקים גבוה אבל הוא מדורג בדף השני של תוצאות החיפוש, אתה יכול לבנות כמה קישורים לדף זה כדי להקפיץ אותו לדף הראשון. אם אתה עובד קשה כדי לייעל את מאמרי התוכן. המפתח כאן הוא להבין שלפעמים הקהל שלך מתמקד במשהו בלתי צפוי, ועל ידי גילוי מידע זה אתה יכול לבנות את האסטרטגיה שלך כדי להפיק את המרב מהאתר.
שיפור אסטרטגיית הדף שלך
בעת בניית האתר שלך, סביר להניח שבחרת מילות מפתח ספציפיות למיקוד לכל דף או קטע תוכן באתר שלך. כלי מנהלי האתרים של Google מאפשרים לך לבצע את התהליך הזה בהיפוך, ולזהות את מילות המפתח של כל דף של התוכן שלך. סביר להניח שאלה יכללו מלבד מילות מפתח היעד שלך עוד מספר הפתעות. לאחר שתמפה את מילות המפתח עבור כל דף, הוסף מילות מפתח אלו לכלי מעקב אחר דירוגים כדי לגלות נתונים נוספים כגון תנועה ותחרות. זה יעזור לך לחשוף הזדמנויות שלא נוצלו. לאחר שתקבל רשימה של מילות מפתח שמופיעות בדף מסוים, עליך לוודא שהדף שלך מכיל למעשה את כל מילות המפתח. המעבדות של Google הן המקום שבו הן בודקות תכונות חדשות שעדיין לא מעודכנות. חלק מהם יוכנסו ויהפכו לתכונה אינטגראלית של כלי מנהלי האתרים של Google, בעוד שאחרים יוסרו. אפשרות אחת פופולארית היא נתונים סטטיסטיים של המחבר. סטטיסטיקת המחבר מאפשרת לך לקשור פוסטים של אורחים באתרים אחרים על ידי חיבורם לחשבון Google + author שלך. המחבר של Google הוא נושא מרכזי בעולם קידום האתרים. רעיון היא כי התמונה שלך תופיע לצד התוכן במנועי החיפוש, וקל יותר עבור הקוראים למצוא חומר קשור שכתבת. סביר להניח שגוגל תשתמש בזה בעתיד לדירוג המחברים. סטטיסטיקת המחבר, פונקציונאליות אשר ניתן להשתמש בה כדי לזהות את הנתונים הסטטיסטיים של החיפוש עבור הודעות אורח שלך. עד עכשיו, זה היה קשה לדעת איזה סוג של תנועה ההודעות שלך מקבלות מאתרים שונים. נתונים אלה יכולים להיות קלט מרכזי לאסטרטגיית האורח שלך. עכשיו אפשר להסתכל כמותית לא רק אילו קישורים הם בעלי ערך, אלא גם איך כל פרסום הוא חשיפת המותג שלך בצורה משמעותית.
סיכום
כאשר אתה מפתח אסטרטגיה קידום אתרים, שימוש בכלי כמו Google Webmaster Tools יכול לתת לך נקודת מבט נוספת. התעמקות לתוך הנתונים מספקת הזדמנויות חדשות להבנת הביצועים של האתר שלך ולשיפור הביצועים הכוללים של מסעות הפרסום שלך.