כאשר קידום אתרים SEO היה בתחילת דרכו, היה קל למדי לכתוב מאמר להציף אותו במילות מפתח, להוסיף קישורים נכנסים בשפע וכך לעלות בדירוג של דפי תוצאות מנועי החיפוש. אבל מאז ועד היום שנת 2018, הטכניקה השטחית הזו לא רק שלא תועיל היא אף תזיק, האלגוריתם של Google ואלגוריתמים מתוחכמים אחרים של מנועי החיפוש במצב של לימוד מתמיד ותפקידם למנוע מאותם מתמרנים להשיג תוצאות דירוג טובות כאשר מנגד חווית הגולש היא שעומדת על הפרק. אומנם היום אנו מצויים במעין מעגל קסם, כך שלא ברור מי משרת את מטרתו של מי, האם אנחנו הגולשים, מחפשי המידע זקוקים למנועי החיפוש יותר מאשר הם אותנו? המסקנה הינה אחת, מנועי החיפוש משרתים בסופו של דבר אותנו הגולשים, אם לא נקבל את מבוקשנו, כלומר המידע או השרות אותו אנו מבקשים נעבור למנוע חיפוש אחר. ולכן מתוקף נאמנותם לגולשים מנועי החיפוש מקפידים על כללים מסוימים ואף דואגים לאכוף אותם. כשם שהאלגוריתם מתפתח כל הזמן כך גם התנהגויות החיפוש ממשיכות להתפתח. לעת עתה מי שנותן את הטון בתחום היא חברת Google, ולכן הבנה מעמיקה של האלגוריתמים שלה הוא קריטי עבור מי שעושה קידום אתרים.
מי מחפש והיכן?
כמובן, הכלים שבהם הגולשים, הצרכנים נעזרים על מנת לחפש את מבוקשם התפתח הרבה מעבר לאמצעי החיפוש השגרתיים. קחו כדוגמה פנייה לאתר עכבר העיר להמלצה על מסעדה כאשר אתם בנסיעה עסקית לא באזורכם, זהו איננו מנוע חיפוש פר אקסלנס כך גם לגבי חיפוש בוואלה שופס את המונח, מכונת קפה, בכדי לקרוא את חוות דעתם של אנשים אודות מותגים ודגמים שונים של המוצר. כעקרון ישנם שתי סיבות המניעות גולשים לחפש במנועים לא ייעודיים. הסיבה הראשונה הינה הרצון למצוא תשובה לשאלה, אנשים נעזרים בכל סרגל חיפוש, כמו אמזון, YNET ווואלה. במקרים כגון אלה, עליך מנהל האתר להשתמש בכל הטכניקות המומלצות של קידום אתרים על מנת לייעל את רשימת המוצרים של הלקוח. הסיבה השנייה היא הסיבה האקראית. כאשר אתה בפייסבוק, בטוויטר או באינסטגרם ונתקל במידע המעניין אותך באופן כללי אך לא יזמת חיפוש אחריו. לדוגמה, חבר של חבר העלה תמונה באחת הרשתות החברתיות המוזכרות לעיל בעודו מסתובב בכנס יזמים בגני התערוכה והוא מציין כי ההחלטה ללכת לשם הייתה אקראית, במקום לעשות גוגל בחיפוש אחר רעיון מה לעשות בערב. סוג זה של חשיפה, עד כמה שהוא בעל פוטנציאל אך הוא איטי.
אל תתעלמו מיסודות טכניקת קידום אתרים
החדשות הטובות הן כי בשנת 2018, הטכניקה הבסיסית, עדיין יעילה, התנאי הכרחי להצלחת קידום אתרים SEO נותר בעינו יצירת תוכן באיכות גבוהה. החדשות הפחות טובות הן כי יש כמה קיצורי דרך ליצירת תוכן באיכות גבוהה. ניתן לראות בעובדה כי מנועי החיפוש מסוגלים להבחין בתוכן איכותי על פי הפרמטרים הידועים ( אורך המאמר, קישורים, וכל ההמלצות בעניין העיצוב ) באופן חיובי אך הפרמטר הקודם לאיכות התוכן הוא מה שקורה בפועל האם הקהל קורא או לא את המאמר. אם ניקח כדוגמא סרטון שהגולשים צופים בו או מאמר שנקרא עד סופו בניגוד לסרטון או מאמר שננטש בתחילתו או באמצע. לטעמי, תחילתו של תהליך קידום אתרים צריך להתחיל בשאלה, מה התוכן שמעניין את הלקוחות שלך? בפן הטכני, ברור שאתר אינטרנט איטי יהווה בעיה. מאחר ומי שעושה קידום אתרים בעצמו קורא כל הזמן את המשפט " המלך הוא התוכן " הוא משקיע את כל המאמצים בכתיבה איכותית אך מזניח את הפן הטכני ועל כך הוא נופל.