צור קשר

צור קשר

סודות בשיווק באינטרנט

סודות בשיווק באינטרנט

סודות בשיווק ומיתוג עסקים

מי מאתנו לא נסה לקדם את אתר העסק שלו או אתר של חבר במנועי חיפוש? או מי מאתנו לפחות לא חשב על איך עולים לעמוד הראשון בגוגל בביטויים הכי חמים? המאמר הזה ייתן לכם את הכלים שרוב חברות הקידום לא יספרו לכם, זה מאמר שפותח בפניכם הכל, שימו לב זה מאמר למי שממש מבין SEO וקידום PPC בגוגל אדס.

הפקודה הראשונה שאני רוצה לספר לכם עליהה היא הפקודה site: מקדמי אתרים מחפשים מקורות קישורים בגוגל. נניח שאנו מחפשים מקורות קישורים לדומינים בעברית .co.il  כמו כן נגיד שאנו מחפשים מקורות קישורים בתחום X בנוסף נניח שנרצה לדעת שמדובר במקום שניתן לשלוח תגובה ( comment) – אזי הפקודה תראה באופן הבא:

Site:.co.il X allinanchor:comment – במילים פשוטות "מצא את כל האתרים .co.il אשר יש בהם את המילה X אבל חפש גם את הפקודה comment במילת קישור כדי ללחוץ תגובה. לפעמים מרצה לחפש בכל סוגי האתרים המסתיימים ב COM בכל תחום, כאן הפקודה תיראה כך
Site:.COM allinanchor:comment – רק לזכור שזאת פקודה מאוד שכיחה בתחום ה SEO.

נעבור לשלב הבא

נניח שמצאנו מקור קישורים איכותי, נניח שהכתובת של הדף הוא Y. כאן אנו צריכים לבדוק האם הדף אכן יתרום כח משמעותי כאשר נכניס קישור שיצביע אלנו לאתר. אז צריך לבצע מספר בדיקות:

  1. בדיקה ראשונית ומאוד בסיסית היא האם בכלל גוגל מתייחסת לתוכן שבדף, הבדיקה שנבצע תיראה כך: cache:X.com/Y כאשר הדף Y נמצא תחת הדומין com – הפקודה cache היא פקודה שאומרת לנו מה מצוי במטמון של גוגל עבור אותו הדף. אם גוגל לא קוראת את הדף, תתקבל הודעת 404 שהתוכן אינו זמין, אבל אם הדף אכן נקרא אזי תתקבל תוצאה של הדף עם התאריך האחרון בראש הדף מהפעם האחרונה שהדף נסרק ( דף נסרק במקרא האופטימלי אחת ל 3 ימים ).
  2. הדבר הבא שחשוב לבדוק הוא, האם הקישור הוא קישור nofollow, זהו קישור שאכן מפנה לאתר אבל, הוא לא מוציא כוח ולכן סביר להניח שלא יתרום הרבה למיקומי האתר תחת הביטויים הרלוונטיים. הפקודה של לא להפנות כח לאתר תיראה כך
    <a href="https://P.COM/" rel="nofollow">ABCD</a>

כאשר p.com הוא האתר שלנו. אם לא היה הפקודה rel="nofollow" בקישור אזי כן הקישור עבר את הבדיקה החשובה של הוצאת כוח לאתר שלנו מהקישור היוצא, למעשה אם אכן זה היה קורא, זה היה נחשב ככתוב כך: <a href="https://P.COM/" >ABCD</a>

  1. הדבר החשוב הבא הוא לבדוק שהדומין אכן סמכותי דהיינו שיש בו מספיק עוצה כדי לתרום לאתר שלנו. הכלי הכי וותיק שיכול לעזור במקרא זה הוא majestic – זהו הכלי שיכול לתת מדד די מדוייק האם ציון האתר Trust Flow גבוהה, כמו כן האם האתר אמין, ציוד לאמינות האתר הוא citation flow גם הפרמטר הנ"ל חייב להיות גבוהה, אחרת עוצמת הדומין לא ממש תעשה את העבודה כאשר ה trust flow גבוהה כשנוציא קישור לאתר שלנו. אבל כלי majestic עולה כסף, למרות שיש תוקפת יתנסות חינם אולי תעדיפו להשתמש בכלי החינמי של Moz – כלי שאומר מה הדירוג של אתר בעולם, המדד נקבע לפי דירוג של מקדמי אתרים שהתקינו את הסרגל של moz אצלם בדפדפן. ניתן לומר שזה כלי ממש איכותי ודי אמין.

טוב אז הגעתו למצב שניתן להכניס קישור – האם כאן הסתיימה העבודה? התשובה בהחלט לא.
רבים ממקדמי האתרים מכניסים קישורים לכל מיני פורומים וכו, אבל לא בודקים האם הקישור נסרק ע"י גוגל ( זוכרים cache: ) אז אם היכנסו קישור וביצענו את כל הנאמר לעיל, אין ספק שאותו קישור יעשה את העבודה.

שימו לב מפני Noindex
לפעמים אנו מגיעים לאתרים ללא הבדיקה cache:X.co.il/Y לדף, אנו סבורים שהדף מתאים להכנסת קישור, אבל גוגל עדין איחרה לאינדקס את הדף X בדומין X.co.il – והכנסנו קישור, לאחר זמן מה אנו רואים שהקישור עדין לא נסרק. הסיבה יכולה להיות אחת מ 2 האפשרויות הבאות.:

  • הדף אכן עדין לא נסרק ולכן גם פקודת cache: לדף תגרום לנראות 404.
  • הדף לא נסרק ולא יסרק אף פעם כי בעל האתר הכניס בדך בחלקו העליון של ה <meta>

את הפקודה הבאה <meta name="googlebot" content="noindex" /> הפקודה הזאת בעצם אומרת ל bot של גוגל לא לסרוק את האתר. כמו לחסימה הזאת ישנם פקודות חשימה למנועי חיפוש שונים בהתאמה.

לסיכום את אתם אוהבים את התחום של קידום אתרים seo – קידום אתרים בגוגל אז עשו את הקידום בצורה מקצועית, אל תעבדו לחינם. שמחתי לעזור!

צור קשר
חיוג מהיר