כאמור שתי ההפניות העיקריות בקידום אתרים שחשוב להכיר הן, 301 ו- 303. הפנייה 301 הינה הפנייה קבועה, המאפשרת לבעל האתר להודיע למשתמשים או למנועי החיפוש המגיעים אל האתר כי דף מסוים באתר, או האתר כולו עברו אל כתובת חדשה. ההפניה אל הכתובת החדשה תעשה אצל המשתמשים באופן אוטומטי, והכתובת המופיעה בשורת הכתובת בדפדפן תתעדכן. הפנייה 303 הינה הפנייה זמנית.
503 אין שירות באופן זמני
קוד תגובה 503, בכל פעם שיש הפסקה זמנית בפעילות השרת, למשל, אם מורידים את השרת לזמן קצר לצורך תחזוקה. או בשל עומס יתר. הודעה זו מבטיחה כי מנועי החיפוש ידעו לחזור בקרוב, מאחר והאתר הורד לזמן קצר.
301, הפנייה מחדש
הפניה 301, מומלץ להשתמש בהפניה זו בעת הפניית אתרים או דפים מחדש. הסיבה לכך היא שהפנייה 302 לא מנחה את מנועי החיפוש כי יש להעביר לצמיתות דף או אתר זה. בהפנייה זו הכוח והדירוג של האתר עוברים עם האתר. אם בכוונתך לנתב מחדש דומיין שלם, מומלץ ללמוד את ההמלצות המותאמות להעברת דומיינים לעומק.
404, כאשר מתאים
אם דף מקבל קישורים חשובים, מקבל נפח משמעותי של תנועת מבקרים, או שיש לו כתובת אתר ברורה שמבקרים או קישורים אמורים להגיע אליה, עליך להשתמש בהפניית 301, הפניות מחדש לדף הרלוונטי ביותר האפשרי. מלבד מקרים אלה, צריך להשתמש בהפניה 404, זה ישמור אותם מלקבל דירוג שלילי שוב על ידי מנועי החיפוש. טעות נפוצה היא כי זהו נוהג SEO הטוב ביותר פשוט להשתמש בהפניה 301 ולנתב מחדש דפים המחזירים קוד 404 לדף הבית. זהו למעשה רעיון גרוע עבור רוב המקרים, כי הוא יכול לבלבל משתמשים שאינם עשויים להבין כי דף האינטרנט שהם מנסים לגשת אליו אינו קיים.
יצירת דף שגיאה
כאשר מבקרים מגיעים לדף עם הודעה 404, יש לתת להם את האפשרויות לניווט כדי שלא יעזבו את האתר. לטובת קידום אתרים ולמניעת טעויות קוד 404 צריך לכלול, הודעה שהמשתמש הגיע לדף שאינו קיים, תיבת חיפוש, מערכת ניווט קלה להבנה כך המשתמש יכול למצוא את מה שהוא חיפש במקור וקישור לדף הבית.
קישור לדף הבית
כדי להוסיף דפי שגיאה לאתר אינטרנט, מנהל האתר יכול ליצור פריסה מותאמת אישית או להתאים אישית את הודעת ההפניה 404 של Google Webmaster Tools.