1.הקפדה על מבנה URL נכון ותקני- URL זה בעצם הכתובת של האתר או הכתובת של דפים מסוימים באתר ושבונים אתר מקפידים על URL נכון לאתר שירצו לקדם אותו בעתיד.
ה URL חייב להיות מוצג באופן נכון ובקישור לעמוד שמוצג בפני הגולש, כאשר גוגל מאנדקסת טקסט מסוים היא שמה דגש על ה URL ולכן חשוב שהוא יהיה כתוב נכון.
2.נראות מסודרת וברורה לגולשים ולגוגל- האתר חייב להיות בנוי בצורה נכונה ומסודרת בכדי שהגולש וגוגל יוכלו להתמצאות בקלות וביעילות.
תפריטי הניווט חייבים להיות בנויים בצורה מסודרת ויעילה כמה שיותר ( יש כתבות מעניינות באתרי חדשות כמו bignews בתחום זה).
3.התאמה לסמארפון- כיום אין כמעט אדם שלא מחזיק בסמארטפון ומחפש בגוגל דברים באמצעות הסמארטפון ולכן גוגל הוציאה פרמטר שיעלה את דירוג האתר עם יתאימו את האתר לגלישה בסלולר שיאפשר גישה מהירה ויעלה בסמארטפונים, הטבלטים ועוד.
4.הצבת קישורים לדפי העסק ברשתות החברתיות השונות- ידוע לנו לרשתות החברתיות יש כח עצום כיום ויותר ממחצית מהציבור הישראלי מחזיק במשתמש פעיל באחת מהרשתות החברתיות לפחות.
5.אופטימיזציה לתמונות- תמונות זה דבר מאד נפוץ באינטרנט ובאתרים ואנשים מקדישים להם חשיבות רבה ולכן תעלו לאתר כמה שפחות תמונות כבדות והקפידו על העלאת תמונות ששוקלות כמה שפחות בכדי לגרום לאתר להעלות יותר מהר ולמעבר בין העמודים השונים להיות מהיר יותר וכמובן תנו לכל תמונה ותמונה תיאור כותרת מדויקים.
6.מחקר מעמיק של מילות מפתח ומילות חיפוש- לפני תתחילו כל תהליך של קידום אתרים seo והקמת האתר בכלל בצעו מחקר מעיק ומקיף על אילו מילון מפתח הן הנכונות והטובות ביותר לשימוש בתחום העיסוק הספציפי הזה בכדי למשוך אל האתר כמה שיותר תנועה של גולשים וכמות כניסות גדולה ככל האפשר
7.מהירות עליית האתר ומהירות המעבר בין העמודים- זה פרמטר מאד חשוב המהירות המומלצת על ידי גוגל לטעינה של אתר היא לא יותר משלושה שניות וזה אחד מהן הפרמטרים החשובים ביותר שמשפיעים על חווית הגלישה ולכן צריך לעשות מה שאפשר בכדי שהאתר יעלה והעמודים יפתחו כמה שיותר מהר.