כיצד לכתוב מאמר איכותי ?
רבים פונים אליי בשאלה מה חשוב לכתוב במאמר ואיך מצליחים לכתוב מאמר איכותי שבאמת יועיל לקדם אתרים. מה שאייעץ במאמר זה איננו נלמד באף קורס לקידום אתרים הוא ידע נרכש, כל מה שאני עומד לדון בו נרכש מניסיון רב, הן ככותב והן כיועץ שנים רבות בתחום הטכני.
האם כתיבת מאמר SEO מסובך?
לא, אומנם אין נוסחאות קסם לכתיבת מאמר קידום אתרים ואין דרך אחת נכונה או לא נכונה לעשות זאת. אך ישנם הנחיות כלליות וחוק אחד ברור. החוק הוא לכתוב לבני אדם ולא לרובוטים של גוגל. אתה צריך לגרום לגולשים לעצור ולקרוא ועם הזמן להיות בר סמכא. כתיבת SEO הוא עניין של השכל הישר, ויישום של כמה נקודות פשוטות מאוד המבוססות על הרעיון של מאמר הנבנה היטב כתיבה מאמר SEO הוא לא יותר מסובך מאשר לכתוב מאמר לכל עיתון, ההבדל היחיד, מתבטא בכך שיש כמה גורמים נוספים לשקול. אבל היסודות הם תמיד אותו דבר.
יסודות מוצקים
אם המאמר הוא עבור אתר האינטרנט שלך או כחלק מחוזה כתיבה עצמאי, הדבר החשוב ביותר לזכור תמיד בעת כתיבת המאמר, היא לעשות את זה נכון וטוב. מאמר טוב, חייב להיות שימושי עבור הקורא. זה צריך לספק לו תשובה ותועלת, או להציע משהו בעל ערך רלוונטי לחיו או לעסקיו. אין טעם לכתוב מאמר SEO טוב מבחינה טכנית, כי זה יהיה עומס של שטויות לקורא. לא רק אתרי אינטרנט מודאגים לאבד לקוחות פוטנציאליים או להפסיד תנועה ואת ההכנסות מפרסום, אבל המאמר יהפוך לבזבוז זמן מוחלט של כולם. אם המאמר איננו טוב לקורא, אל תצפה שהוא יקושר. תמיד לזכור לכתוב עבור האדם אשר יקרא את המאמר בשורה התחתונה, לא עבור מנוע החיפוש, האלגוריתם יאתר את זה. ויעניש בהתאם!
רכיבי תוכן SEO
מאמר SEO מורכב משני מרכיבים נפרדים, אך חשובים מאוד, הוא חייב להכיל תוכן רלוונטי ובעל ערך מוסף, הוא צריך להיות נתמך על ידי אתר טוב מקצועי ובעל סמכות בנושא. כפי שכבר הוזכר, תוכן המאמר SEO חייב להיות רלוונטי מבחינה טקטית, ולספק ערך לקורא. וכמו מאמר רגיל על כל נושא שאפשר להעלות על הדעת, זה חייב להיות מזווית חדשה, וזה חייב להיות חשוב לקורא. תוכן המאמר לקידום אתרים חייב לכלול מילות מפתח מסוימות הרלוונטיות לנושא, וקשורות למאמר. מילות מפתח אלה חייבות להופיע בצורה טבעית במאמר, ולא להיתקע ללא כול קשר ליצירה.
מילות מפתח ומילות מפתח
אין מדע המסביר באילו מילות מפתח כדאי להשתמש בתוכן של המאמר שלך, כך שהם מופיעים בתוצאות מנוע החיפוש. אומנם יש את AdWords, תוכנת מילות המפתח. כנגדה תוכל לשבת ולכתוב את כל המילים וביטויים שיכולים להתייחס לנושא או לעניין העסקי שאתה כותב עליו. חלק ממילות המפתח שכתבת ברשימה, ניתן להשתמש במאמר SEO. למשל, במאמר עבור אתר אינטרנט העוסק בתיירות. מילות המפתח והביטויים שנבחרו היו, מיטה וארוחת בוקר, מלון, בית אורח, גבולות, תיירות, לינה, ועוד. עם זאת, ברוב המקרים, במיוחד אם אתה כבר כותב מאמר קידום אתרים SEO עבור צד שלישי, סביר יותר כי תקבל רשימת מילות מפתח מסוימות להשתמש במאמר. אם הם עשו מחקר מילות מפתח אז זה בסדר, אבל אם הם הגיעו עם מילים וביטויים שנשלפו על בסיס ידע והבנה אישית, כדי להעיר להם בנושא זה. התפקיד שלך אומנם לכתוב מאמר איכותי עם מילות מפתח מוטבעות בטקסט.