אם לא שמעת על עיצוב האתר לפני כן אתה חייב לקרוא את המאמר הזה. אני מתכוון לפרוש בפניך בדיוק מהי אדריכלות אתר, ומדוע אתה צריך ליישם את זה בכל אתר שאתה מעצב, ועוד כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל. בסוף מאמר זה, אני מבטיח תהיה לך הבנה טובה יותר של איך לערוך את הקישור הפנימי לאתר שלך כדי לשפר את הביצועים שלה במנועי החיפוש.
אדריכלות אתר מהי?
מבנה האתר שלך הוא כמו מבנה של בניין. אתה לא יכול לסייר בבניין שנבנה ללא תכנית הבניין. באופן דומה, אתה לא יכול לבנות אתר אינטרנט מבלי להכין תוכנית אתר נכון. ארכיטקטורת האתר שלך מפרטת כיצד האתר שלך בנוי כדי לשרת את המבקרים בו, כמו גם מנועי החיפוש. המטרה שלך היא ליצור איזון עדין בין שני הגורמים. מנועי חיפוש אוהבים אתרי אינטרנט שקל לנווט בהם. תוכן לא מאורגן הוא בעיה גדולה כאשר מדובר בקידום אתרים SEO כי זה מקשה על מנועי החיפוש להבין אודות מה הדף. אם מנוע החיפוש לא יכול להבין בקלות את התוכן שלך, יהיה לך קשה מאוד למקד ולדרג את מילות המפתח שלך. ארכיטקטורת אתר נכונה תשתמש בקישורים פנימיים יעילים ליצירת קבוצות תוכן כך שמנועי החיפוש יוכלו להבין בקלות את המסר שאתה מנסה להעביר.
להגביל את כמות קישורים פנימיים לעמוד
עליך להגביל את מספר הקישורים הפנימיים בדף יחיד. אתה רוצה לשלוח קישורים פנימיים לדפים שיש להם נושא דומה. לדוגמה, אם יש לך בלוג בנושא עיצוב ושיפור הבית, לא תצרף קישור פנימי לבלוג הדן בנושא של חיות מחמד. במקום זאת, אתה כן רוצה לקשר בלוג המעמיק יותר בנושא, כגון עצות לעיצוב הבית. בכל פעם שאתה מוסיף קישור פנימי, הוא אמור לשרת את הגולשים / המבקרים בדרך זו או אחרת. כאשר אתה יוצר פוסט בבלוג, הוסף דף חדש לאתר אינטרנט, או צור קישורים פנימיים כשאתה צריך לשאול את עצמך אם זה ישפר טוב יותר את החוויה של המשתמשים שלך. חשוב תמיד על המשתמש בראש ובראשונה ורק לאחר מכן על מנוע החיפוש. הגבלת כמות ההקלקות זה לוקח להגיע לכל דף באתר האינטרנט שלך. כאשר אתה מעצב את הקישורים הפנימיים של האתר שלך, אתה רוצה לזכור כמה קליקים נדרשים כדי להגיע מדף הבית שלך לתוכן העמוק ביותר באתר שלך. ככל שיהיו יותר קליקים זה יגזול יותר זמן, זה פחות יעיל עבור מנועי החיפוש. אני בדרך כלל אוהב לדבוק בכלל, צריך ארבעה קליקים לכל היותר כדי להגיע לתוכן העמוק ביותר שלך.
שימוש בטקסט עוגן למילות מפתח עבור קישורים פנימיים
בעוד טקסט העוגן שאתה משתמש לטובת קישורים חיצוניים רגישים מאוד, אתה יכול להיות קצת יותר אגרסיבי עם טקסט עוגן לגבי הקישורים הפנימיים שלך. אני ממליץ להשתמש ב – 50% מילות מפתח טקסט עוגן עשיר, 25% טקסט עוגן כללי, ו 25% ממותגים. לדוגמה, נניח כי שם החברה שלך הוא "איציק גם זו לטובה" ואתה מנסה לדרג דף באתר האינטרנט שלך עבור מילת המפתח "כתיבת מאמרי תוכן". אתה רוצה ש- 50% מהקישורים הפנימיים יצביעו על דף זה כדי להשתמש בטקסט עוגן "כתיבת מאמרי תוכן" או שם נרדף של מילת המפתח מילות מפתח בנתניה. 25% של טקסט עוגן הקישור הפנימי צריך להיות איציק גם זו לטובה ולאחר מכן 25% הנותרים של טקסט העוגן יהיה כללי כגון לחץ כאן, בקר בדף זה, וכו'. המטרה הסופית של תהליך קידום אתרים אורגני ושל טקסט העוגן שלך צריכה לגרום לגולש ללחוץ על הדף הבא.
אדריכלות קונבנציונאלית
הגישה המקובלת לבניית ארכיטקטורת האתר מתחילה עם דף הבית. סוג זה של מבנה, למעשה, יהיה קישור פנימי שלך המעביר מדף הבית לדפי הקטגוריה שלך, ולאחר מכן לדפי מוצר בודדים. על ידי בניית האתר שלך באופן זה, כל הקישורים החיצוניים שתקבל לדף הבית שלך יעבירו את הקישורים לדפים הפנימיים שלך.