Google Assistant, חדשות טובות או חדשות רעות
הצרכנים מסתמכים יותר ויותר על מדיה חברתית כדי להתעדכן לגבי הסובבים אותם ולגבי החדשות כתחליף לעיתון, רדיו וטלוויזיה, מגמה פוטנציאלית המונעת בין השאר על ידי שילוב עמוק של פייסבוק וטוויטר. חברה לקידום אתרים מסייעת לשיתוף החוויה הניידת שלהם בכל מקום. ביוני 2016 פרסמו סוכנות רויטרס ואוניברסיטת אוקספורד מחקר משותף שבו הצרכנים מעריכים את פייסבוק כמקור העיקרי שלהם לחדשות הבוקר.
כמו פייסבוק גם אמזון החליטה להרחיב את שליטתם על שיחות הצרכנים שלהם עפ"י המחקר החברתי. לגבי, קניות, וחדשות הקהל של גוגל מסתמך פחות על מנוע החיפוש בנוגע לתוצאות שאילתה פשוטה. יש מקרים בהם בבירור כי הקונים מסתמכים באופן משמעותי יותר על אמזון מאשר על מנועי החיפוש בזמן שהם עושים מחקר מוצרים. גוגל השיקה עדכון לחדשות המותאם אישית לנייד חלק מחוויית הגלישה האישית של Google, המקלה על המשתמשים לקבל הן תוצאות חיפוש והן חדשות מותאמות אישית בחוויה אחת לטלפון הנייד. עדכון זה הוא הדוגמה הטובה ביותר לאופן שבו Google מוצאת דרכים חדשות לספק חוויה משופרת המספקת ערך נוסף מעבר לחיפוש בלבד למשתמשים. עבור מפרסמים, המהלך הזה עשוי גם להציע למותגים דרך חדשה להיות בעל דירוג חיפוש גבוה יותר מעבר לתוצאות הקוליות, טקסט ותוצאות חיפוש בתשלום.
ההתמקדות האחרונה ב – Fake News עשויה גם לספק יתרון ל- Google. לאחר שנאמר עליה שהיא אחת התורמות העיקריות לבעיית החדשות המזויפת, פייסבוק מתייחסת כעת באגרסיביות לנושא בפלטפורמה שלה. בינתיים, לGoogle יש הזדמנות מצוינת לנצל את החששות מ Fake News ולהביא את הגולשים בחזרה להתמקד במנועי החיפוש ולהדגיש את היכולת לספק חדשות אישיות אמינות יחד עם תוצאות החיפוש הכללי. זה יכול להיות ניצחון משמעותי עבור Google. מחקרים שנעשו לאחרונה אודות הרגשת הצרכנים על חדשות מזויפות, גילה כי תשעים וחמישה אחוזים מהמשתמשים חשו כי הקשר לחדשות מזויפות פוגע ביחס של תפיסת הצרכן של למותג. בעקבות קו מחשבה זה, זה הגיוני להניח כי הצרכנים עשויים לסמוך על פייסבוק פחות בגלל החדשות המזויפות שפורסמו באתר האינטרנט שלהם. בנוסף לשילוב עדכון החדשות של Google Assistant בחוויה לנייד, על מנת לספק מקורות חדשות מותאמים אישית, מהימנים, המבוססים על התנהגות המשתמשים בחיפושים של חדשות Google ועל פי הגדרות העדכון של Google, Google מתאימה גם בגלל התשתית האלגוריתמית שלהם כדי לבנות קריטריונים לסנן ספאם כי הם יעילים יותר בלסנן את החדשות הרעות יהיה בסופו של דבר לשפר את החוויה בקנה מידה טוב יותר מאשר פלטפורמות דיגיטאליות אחרות.
מחקרים נוספים מראים כי בשנים האחרונות הצרכנים סומכים על מנועי חיפוש ועל אתרים מקוונים יותר מאשר בשנת 2012. מצד שני, רמות האמון במדיה החברתית דווקא ירדה, מה שמראה שינוי קל ברגשות הצרכנים לתקשורת, התוכן, האיכות והאמון.
מה חברות יכולות לעשות?
חברות ממותגות צריכות לחפש הזדמנויות לנצל את הפיתוח החדש של גוגל. הם צריכים לפרסם תוכן נוסף, ולפרסם תוכן בסגנון הפורטל כדי להתחבר עם הצרכנים. לחברות יש הזדמנות ייחודית להשיג תוצאות חיפוש טקסט על פי חברה לקידום אתרים אורגני, כמו גם להופיע בחלק העליון של דף החדשות. זה בשום אופן לא כל התחייבות קלה, זה ידרוש יותר השקעה בכתיבת תוכן שיווקי ומאמר תוכן רגיל. חברות ממותגות יצטרכו גם להיות בטוחות שהן מספקות ומבצעות עדכונים ממוטבים של חדשות עבור Google, בעקבות שיטות עבודה מומלצות לעדכונים. בנוסף, דפים ניידים מואצים AMP יתחילו להתכנס עם החוויה האישית החדשה של העדכון הזה ש- Google הוציאה. מותגים יצטרכו לדבוק בשיטות המומלצות כמו גם שילוב AMP בדפי חדשות לטעינה מהירה יותר.