צור קשר

צור קשר

מה זה יחסי המרה בפירסום במנועי חיפוש

יחסי המרה במכירות

לאחר שהחלטת ללכת על קידום אתרים ממומן אתה מבין כי הקניות באתר הן בעצם המדד להצלחת קמפיין הפרסום. בכלים שיש בידנו ניתן לקבל נתון זה בנקל. מאחר והמכירה מתבצעת דרך האתר ניתן לדעת מה מקור המכירה. כלומר האם הלקוח התגלגל לאתר כתוצאה מקישור של חבר או ישירות מקישור של גוגל. אבל מה הדין במקרים בהן לא התבצעה מכירה ללקוח דרך האתר, או התבצעה מכירה אך לא באותה כניסה דרך הקישור והגולש מילא טופס צור קשר ורק אח"כ התבצע תשלום של הלקוח. כפי שכבר אמרתי אם מדובר במכירה שהתחילה בהקלקה על קישור של קידום אתרים ממומן כמו Google AdWords  ניתן לקבל זאת בדוחות וכך גם לגבי מכירה שהמשכה היה במייל או בשיחות טלפון, אומנם מורכב יותר אך עדיין אפשרי. לדוגמא  יש אתר מסחר באינטרנט למכירת מוצרים. מחיר ממוצע לקליק הוא 90 אג' למילת מפתח הקישור עלה ומעתה כל לקוח אשר יקליק על הקישור יגיע לאתר וירכוש את השירות או המוצר. אחוז המקליקים על הקישור שהפכו ממבקרים ארעיים למבקרים שביצעו פעולות בהתבסס על מטרות המפרסמים או בעלי האתר, כלומר רכישה לצורך העניין או לדוגמה יצירת קשר עם המפרסם או הרשמה לאתר. לנתון זה קוראים יחס המרה, Conversion Rate. בפועל לא כל גולש שהקליק על הקישור הופך באופן טבעי גם למבצע עסקה. אם ניקח נתון סטטיסטי שעל כול 20 מקליקים אחד הוא לקוח המבצע עסקה. מה שמכונה  CPA – Cost Per Action   או   CPO – Cost Per Order.

על מנת להבין מה המשמעות הכלכלית של לקוח מבצע עסקה,  CPA אנו זקוקים לעוד נתונים, יש לרכוש עוד קליקים, לעקוב אחר ההמרות ולחשב מהו ה- CPA ועוד נתונים נוספים, כמו ROL, כלומר  Rate of Return כדי שהנתונים יהיו מועילים, אינני רוצה להשתמש במילה, מדויקים, כי מדובר בסטטיסטיקה ושום דבר איננו מדויק. עלייך לרכוש עוד הקלקות. על פי הנתונים שגוגל מפרסמים נכון להיום ה- CR עומד על בין 1%- 3% מסך הקלקות וככל שתרכוש יותר הקלקות כך הנתונים יהיו יותר נאמנים ומשקפי מציאות. לאחר פרק זמן אתה מוצא כי ניתוח שלך את הנתונים מראה יחס המרה העומד על אחד לשלושים, כלומר על כל 30 כניסות דרך הקישור מתבצעת עסקה אחת.

 

האם זה שווה?

נניח שיצירת תנועה של 30 לקוחות תעלה לך 600 ₪ אם אתה מוכר מוצר שאחוזי הרווחיות שלו גבוהים אז מן הסתם זה שווה לך. אך אם אתה מרוויח מספר ₪ בודדים אין זה רווחי מבחינתך. אין דינה של עסקה כמו מכירת בית, רכב, או טלוויזיה כמכירת עפרון או גרביים בשיטה זו. בכול אופן אנו עושים קידום אתרים אורגני ונוכל לתת לך מענה מקצועי גם בניתוח נתונים זה.

חיוג מהיר
דילוג לתוכן