עולם השיווק והפרסום עובר מהפכה עולמית- קידום אתרים
חוויה קמעונאית שונה מתחילה- רשת האינטרנט פורחת…
בעידן שבו רשת האינטרנט הפכה להיות הבמה המרכזית לכל פעולה שמתרחשת בעולם הפרסום בפרט ותקשורת ההמונית בכלל- אין ספק, כי מנוע החיפוש של גוגל הוא המלך המכהן והמשמעותי ביותר בתוך חיפוש אינטנסיבי ויומיומי של מיליוני משתמשים בכל רחבי העולם. כל אוצרות השיווק מצויים בו, גוגל עשוי להיות רלוונטי, מתקדם ומהיר במיוחד עבור גולשים כה רבים בדרכם לזהות את מבוקשם. בשנים שבהן מרכזי קניות פיזיים רבים עוברים טלטלה קשה ומשבר אדיר, העלי חנויות וחברות חייבים לקצץ ולקבל החלטות קשות מנשוא- החלה במקביל לעלות קרנו של אתר הקניות האינטרנטי- אתר און ליין שהעביר לעולם באופן משמעותי חוויה קמעונאית חדשה ושונה לחלוטין. בתחילה היה נראה, כי מדובר בגימיק ואולי בטרנד חולף של דור הצעירים, ואולם ככל שהשנים עברו התבסס והשתרש השוק האינטרנטי. בעוד שבחנויות הפיזיות עוברים העסקים תקופה קשה והמכירות הולכות ויורדות במאות אחוזים, הסקטור של הרשתות הפיזיות הולך ודועך- עולם הרשתות והחנויות און ליין ממשיך לטפס ולפרוח עוד ועוד.
אז מה באמת השתנה? למעשה כל חוויית הקנייה הפכה להיות אינטנסיבית יותר, ממוחשבת הרבה יותר וזריזה. אם בעבר היה ניתן להיכנס לקניון על מנת לרכוש בגד- ובדרך אגב לבצע סיור בין החנויות, לבדוק, להשוות, להתלבט- כיום, בעידן האינטרנטי כמעט לא קיים מיצוב של התלבטות אמתי שנעשה על ידי הלקוח. מדוע? מהסיבה הפשוטה- את מרכז הקניות הווירטואלי שהוא למעשה הקטלוג היחיד והגדול ביותר של רשת האינטרנט קובע מנוע החיפוש גוגל. הוא למעשה מהווה מרכז השליטה האדיר של הקטלוג האין סופי של דפי האינטרנט הזמינים. מנוע חיפוש ענק זה מצליח לעקוב באמצעות מוחות טכנולוגיים מתקדמים אחר כל מידע שנכנס לרשת האינטרנט ולדרג את המידע באופן יחסי לרלוונטיות של מיליוני המשתמשים. כאשר גולש אינטרנטי מחפש עבורו אתר רלוונטי- מנוע החיפוש אמור למפות את כל המידע העצום המצוי ברשת ולמפות את המידע האפקטיבי ביותר עבור גולש זה. ומה עושים כדי לסייע למנועי החיפוש להקפיץ אתר מסוים ולא את מתחריו? לחלל הצורך הזה בדיוק נכנסות חברות המתמחות בתחום קידום אתרים. חברות אלו מניעות את מנועי החיפוש לצורך איתור רלוונטי ואיכותי יותר של אתרים.