המדריך לבניית קישורים לאתר
הבסיס לבניית קישורים
בניית קישורים היא סוג של אומנות או יותר נכון להגדירה כמקצוענות. לרוב זה החלק הכי מאתגר בעבודתה של חברה לקידום אתרים, אבל גם הקריטי ביותר להצלחתה. בניית קישור מצריך יצירתיות, התקדמות, ולעתים קרובות, תקציב. אין בניית קישור אחד זהה למשנהו, והדרך בה אתה בוחר לבנות קישורים תלויה הרבה באתר שלך כפי שהוא מביא לידי ביטוי את הרצון והאישיות שלך. להלן שלושה סוגים בסיסיים של יצירת קישורים.
קישור טבעי
אלו הם קישורים שניתנים באופן טבעי על ידי אתרים ודפים שרוצים לקשר לתוכן האתר או למותג שלך. קישורים אלה אינם דורשים פעולה ספציפית מצידך של קידום אתרים, מלבד יצירת תוכן ראוי מקצועי ומעניין ואת היכולת ליצור תודעה סביב זה.
קישור ידני
קידום אתרים יוצר קישורים אלה על ידי שליחת בלוגים עבור קישורים איכותיים, קידום אתרים לעתים קרובות יוצר או מציע ערך בכך שהוא מסביר את יעד הקישור ומדוע יצירת הקישור היא האינטרס שלך. הדוגמאות כוללות מסירת פרטים בתמורה לפרס, או לשכנע מרצה באקדמיה כי המשאב שלך ראוי לכלול את תוכנית הלימודים הציבורית.
קישור עצמי
מאות ואלפי אתרים מציעים לכל מבקר את ההזדמנות ליצור קישורים באמצעות חתימות בספר האורחים, חתימות בפורום, תגובות בבלוג או פרופילי משתמשים. קישורים אלה מציעים את הערך הנמוך ביותר, אך הם יכולים, במצטבר, להשפיע על אתרים מסוימים. באופן כללי, מנועי החיפוש מענישים אתרים אשר מיצרים קישורים אלה באגרסיביות. סוגים אלה של קישורים נחשבים לעתים קרובות דואר זבל ויש לנקוט בזהירות. ההצלחה מגיעה כאשר אתה רואה עלייה בתנועת החיפוש, דירוג גבוה יותר, לעיתים קרובות מנוע החיפוש זוחל ומגביר בהתייחסות התנועה של הקישור. אם ערכים אלה אינם עולים לאחר מסע פרסום מוצלח לבניית קישורים, ייתכן שתצטרך לחפש מטרות קישור איכותיות יותר, או לשפר את האופטימיזציה שלך בדף.
דוגמאות לבניית קישורים
בקש את הלקוחות שלך לקשר אליך, אם יש לך שותפים שאתה עובד איתם באופן קבוע, או לקוחות נאמנים שאוהבים את המותג שלך, תוכל לנצל את זה על ידי שליחת תגי שותפות, סמלים גראפיים שמקשרים חזרה אל האתר שלך כשם ש- Google עושה לעתים קרובות עם תוכנית ההסמכה של AdWords. בדיוק כפי שאתה רוצה שהלקוחות ילבשו חולצות שלך או מדבקות שלך על רכבים, הקישורים הם הדרך הטובה ביותר להשיג את אותו הישג ,רק באינטרנט. בניית בלוג החברה, הפוך אותו למשאב יקר, אינפורמטיבי, ומשעשע. תוכן זה ובניית הקישור כל כך פופולארי ובעל ערך כי זה אחד גורמים הבודדים המומלצים אישית על ידי מהנדסים ב- Google. לבלוגים יש את היכולת הייחודית לתרום חומר טרי על בסיס קבוע, להשתתף בשיחות ברחבי האינטרנט, ולהרוויח רישומים וקישורים מבלוגים אחרים.
צור תוכן המעודד שיתוף ויראלי וקישור טבעי
בעולם קידום אתרים, אנו קוראים לזה "linkbait". משתמשים שרואים את הקישור פעם רוצים לשתף אותו עם חברים, מנהלי אתרים בעלי ידע טכני שרואים אותו יעשו זאת לעתים קרובות באמצעות קישורים.
לחדש כל הזמן
השגת תשומת הלב של העיתונות, בלוגרים וחדשות התקשורת היא דרך יעילה, זמן מכובד להרוויח קישורים. לפעמים זה פשוט כמו לתת משהו בחינם, שחרור מוצר חדש גדול, או הצהרה שנויה במחלוקת.
מנועי החיפוש מבקשים להנחות את ההשפעה של קישורים בתשלום בתוצאות החיפוש האורגניות שלהם. אמנם זה לא נכון להכפיש את כל הקישורים בתשלום, חברה לקידום אתרים משקיע במנועי החיפוש המקדישים הרבה זמן ומשאבים למציאת דרכים לזהות אותם. אתרים שנתפסו קונים קישורים או משתפים תוכניות קישור מסוכנים נענשים בחמורה כי זה יפיל את הדירוג שלהם. למרות מאמצים אלה, קישור קנוי לפעמים עובד.