על שגיאת 404 ועל הפניית 302
שגיאה 404- היא תקלה שאסור שתתקיים באתר שמנהליו רוצים לקדם במהלך אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש.
השאיפה הרצויה היא כמובן להפחית ככל הניתן שגיאות מסוג זה. אמנם באמצעים הטכנולוגיים כמו שכולנו יודעים תמיד עשויות להתרחש תקלות אנושיות. האדם, בכל זאת, עוד לא הגיע לדרגת היכולת של המחשב. אבל כאשר יש אפשרות לתיקון תקלה ודבר זה לא נעשה בהחלט יש טעם לפגם במלאכת שיפור האתר. שגיאה זו הקרויה בשפה המקצועית שגיאת 404 היא למעשה מצב שאותו כולנו מכירים כגולשים. אנו מחפשים משאב ברשת האינטרנט ( תמונה, דף מידע, גרף, תמונה ועוד), אלא שהדפדפן לא מצליח למצוא אותו. המשאב לא נמצא, ואנחנו הגולשים- המשתמשים מקבלים את התשובה הבלתי רצויה "הדף לא נמצא" או “file not found", מדובר בשגיאה 404 שעשויה בהחלט להוריד את הדירוג של האתר בפני מנועי החיפוש. מנועי החיפוש סורקים את האתרים, כידוע, על פי הרבה מאוד קריטריונים. גם שילוב איכותי ויעיל של מילות מפתח מרכזיות, גם כותרות המנוסחות היטב באופן מובן, גם תוכן איכותי ולא מועתק, גם על פי קישורים איכותיים וזמינים לאתרים מוסדיים: ממשלתיים, אקדמיים וכל אתר בעל "תעודת סמכות".
כך עשויות לשמש את צוות העובדים בחברת קידום אתרים גם הרשתות החברתיות השונות. ואולם חוויית המשתמש והדירוג של מנועי החיפוש הם למעשה עדיין מרכז התהליך. כאשר הדפדפן לא מצליח לזהות את המשאב בכתובת האתר שבה הוא אמור להיות, הרי שתתקבל תשובה מאכזבת של שגיאת 404. אם כן, במהלך קידום האתר חייבים אנשי צוות האופטימיזציה לבחון היטב את האתר על מנת לוודא שאכן אין בו שגיאות מסוג זה. כדי לשפר את האתר בכל זאת רצוי לנקוט בגישה אסטרטגית כדי לייעל את השיווק האינטרנטי. אמנם לעולם לא יהיה אתר חף מטעויות. בני אדם הם אלו שבונים את האתרים ומעצבים אותם, ובכל זאת חובה להבין, כי מנועי החיפוש הם כלי טכנולוגי רב עוצמה ומולם חייבים לתקן את המהלכים השגויים. הפניית 301 או הפניית 302 היא ההפניה המרכזית שאמורה לעדכן את המשתמש או/ ו את מנועי החיפוש בנוגע למעבר דירה של משאב אינטרנטי שכבר אינו מצוי באתר הרגיל…